• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • У Центрі відбулось останнє за рік відкрите заняття

У Центрі відбулось останнє за рік відкрите заняття

2018-11-20

/Files/photogallery/1404/20181115_095902.jpg

Починаючи з 2017 року, за рішенням керівництва НМЦ ЦЗ та БЖД Луганської області, кожне відкрите заняття на обласних курсах удосконалення керівних кадрів та курсах 3 категорії відбувається за участі представників керівництва Центру, голів відповідних методичних комісій, методистів, викладачів та майстрів виробничого навчання.

Метою їх проведення є здійснення педагогічного контролю, виявлення рівня професійної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання, обмін досвідом та надання допомоги педагогічним працівникам в організації та проведенні занять.

За результатами проведення кожного відкритого заняття відбуваються засідання відповідної методичної комісії, на яких докладно обговорюються формування змісту теми заняття, його повнота та відповідність робочим навчальним програмам; рівень комунікації на занятті; доречність та ефективність застосування методів та засобів навчання; дидактичне забезпечення; дотримання принципів послідовності, науковості та системності навчання; раціональність та доцільність використання навчального часу; повнота розкриття теми та досягнення мети заняття тощо.

Завдяки постійному обміну досвідом та ознайомленню кожного педагога з роботою своїх колег, їх досягненнями та напрацюваннями, чіткому уявленню про типові помилки при впровадженні тих чи інших інноваційних технологій та методів проведення занять, а також заходів щодо їх запобігання, створюються умови для визначення ефективності тих чи інших методів, відбору найбільш доцільних із них, відпрацювання механізму втілення інновацій у практику.

15 листопада відбулось завершальне відкрите заняття 2018 року. Його провела майстер виробничого навчання курсів 3 категорії м. Лисичанська Аліна Гальченко за темою «Керівництво формуваннями цивільного захисту».

Оскільки заняття було підсумковим, першим етапом стало повторення головних положень попередніх тем постійно діючого семінару. Для швидкого та ефективного здійснення цієї мети майстром виробничого навчання використано заздалегідь підготовлений модульний плакат (інноваційний метод навчання). Кожен з 6-ти модулів плакату відповідає одній з пройдених тем та містить набір картинок, що відображують основні складові теми. Таким чином, завдяки візуальному нагадуванню слухачі легко та швидко впоралися з повторенням теоретичного матеріалу, виявляючи при цьому високий рівень активності та зацікавленості.

Для переходу до практичної частини заняття педагог запропонувала слухачам долучитися до дій в умовній надзвичайній ситуації із залученням медичних формувань. Після оголошення ввідної керівник заняття перевів слухачів до натурної дільниці курсів, де є необхідні засоби та обладнання для відпрацювання практичних навичок з надання першої допомоги потерпілим.

Об’єднавшись у два умовні санітарні пости, слухачі виконували завдання, що належать до їх обов’язків. При цьому щоразу після чергового завдання змінювався й командир посту, тобто в процесі заняття кожен з учасників груп мав можливість відпрацювати свої дії як у якості члена санпосту, так і в якості його командира. Таким чином було відпрацьовано визначення розміру протигазів та їх використання; дії санітарного посту у режимі підвищеної небезпеки та режимі надзвичайної ситуації; надання першої допомоги постраждалим у випадку ураження електрострумом, артеріальної, венозної та капілярної кровотечі.

Протягом всього часу практичного заняття майстер виробничого навчання грамотно модерувала роботу груп, створюючи умови для висловлення власних думок та виявлення ініціативи. Слухачі демонстрували гідний рівень підготовки та серйозне ставлення до обов’язків, покладених на санітарні пости. Спостерігалась висока мотивація до активного навчання.

Наприкінці заняття слухачам було запропоновано заповнити анкету й оцінити постійно діючий семінар за такими критеріями, як тривалість навчання, співвідношення теорії й практики, користь, цікавість, доступність тощо. Оцінки за усіма показниками виявились високими.

Розширена методична комісія курсів 3 категорії на засіданні, присвяченому обговоренню відкритого заняття, позитивно оцінила якість проведеного заходу, надала поради щодо подальшого вдосконалення навчання та оцінила рівень проведення заняття як високий.

/Files/photogallery/1404/20181115_104557.jpg

/Files/photogallery/1404/20181115_105219.jpg

Алевтина Нетребенко,

завідувач обласного методичного кабінету

Кiлькiсть переглядiв: 46